Strategi med mening
Lancering af månedens bog på Børsens Forlag - på årets skuddag!
Ny forskning dokumenterer, at når strategier giver mening, skaber virksomheder bedre resultater. Det gælder desuden om at tænde lyset i øjnene på de ansatte og udvikle den strategiske handlekraft i hele organisationen.
Selvom danske virksomheder investerer masser af tid, energi og ressourcer på at udvikle og implementere nye strategier, så oplever de kun at udnytte 60% af deres potentiale. Den nye bog Strategi med mening er fyldt med dokumenteret viden, gode eksempler og praktiske ledererfaringer, der kan hjælpe virksomheder med at øge effektiviteten i strategiarbejdet.
Bogen illustrerer, hvordan virksomheden udvikler det strategiske lederskab gennem fokuseret involvering af organisationen i de aktiviteter, som gør den største forskel. Det indebærer, at man på samme tid realiserer de fastlagte målsætninger og bruger færrest mulige ressourcer på det.
Program
15:00 – 15:10
Fokus på strategi
v/ Flemming Poulfelt, professor i ledelse og strategi, CBS
15:10 – 15:30
Strategi med mening
v/ Mark Holst-Mikkelsen, erhvervsforsker, Strategos
15:30 – 15:45
Strategisk handlekraft gennem kernekompetencer
v/ Martin Holmboe, forretningsudviklingschef, Toms Gruppen
15:45 – 16:00
Eksekvering af strategi
v/ Martin Brøchner-Mortensen, Senior Manager, Corporate Marketing & Communications, Systematic Software Engineering
16:00 – 16:15
Strategi – en exit
v/ Flemming Poulfelt, professor i ledelse og strategi, CBS
16:15 –
Reception og mulighed for networking
Arrangeret af:
Institut for Ledelse, Politik og Filosofi & Børsen Forlag
Arrangementet er åbent for alle. Send gerne en uforpligtende tilmelding til nj.lpf@cbs.dk