Strategi med mening

Lancering af månedens bog på Børsens Forlag - på årets skuddag!

Friday, February 29, 2008 - 15:00 to 16:30

Lancering af månedens bog på Børsens Forlag - på årets skuddag!

Ny forskning dokumenterer, at når strategier giver mening, skaber virksomheder bedre resultater. Det gælder desuden om at tænde lyset i øjnene på de ansatte og udvikle den strategiske handlekraft i hele organisationen.

Selvom danske virksomheder investerer masser af tid, energi og ressourcer på at udvikle og implementere nye strategier, så oplever de kun at udnytte 60% af deres potentiale. Den nye bog Strategi med mening er fyldt med dokumenteret viden, gode eksempler og praktiske ledererfaringer, der kan hjælpe virksomheder med at øge effektiviteten i strategiarbejdet.

Bogen illustrerer, hvordan virksomheden udvikler det strategiske lederskab gennem fokuseret involvering af organisationen i de aktiviteter, som gør den største forskel. Det indebærer, at man på samme tid realiserer de fastlagte målsætninger og bruger færrest mulige ressourcer på det.

Program

15:00 – 15:10

 

Fokus på strategi

v/ Flemming Poulfelt, professor i ledelse og strategi, CBS

 

15:10 – 15:30

 

Strategi med mening

v/ Mark Holst-Mikkelsen, erhvervsforsker, Strategos

 

15:30 – 15:45

 

Strategisk handlekraft gennem kernekompetencer

v/ Martin Holmboe, forretningsudviklingschef, Toms Gruppen

 

15:45 – 16:00

 

Eksekvering af strategi

v/ Martin Brøchner-Mortensen, Senior Manager, Corporate Marketing & Communications, Systematic Software Engineering

 

16:00 – 16:15

 

Strategi – en exit

v/ Flemming Poulfelt, professor i ledelse og strategi, CBS

 

16:15 –

 

Reception og mulighed for networking

 

Arrangeret af:

 

Institut for Ledelse, Politik og Filosofi & Børsen Forlag

 

Arrangementet er åbent for alle. Send gerne en uforpligtende tilmelding til nj.lpf@cbs.dk

The page was last edited by: Department of Business Humanities and Law // 04/24/2013