Shitstorms og Big Data

Roskilde Festival, der bliver brugt som laboratorium for fremtidens big data-analyser, satte i år projektet i gang med en kontrolleret shitstorm. Festivalen oplyste, at festivalgæsternes telefonsamtaler og sms’er blev overvåget på festivalen. Dagen efter meddelte man så, at gæsternes smartphone-kommunikation alligevel ikke blev overvåget. Udmeldingen var løgn: Det var tale om et mediestunt – et kunstnerisk statement.

Thursday, September 29, 2016 - 15:45 to 18:15

Den 29. september får du et indblik i, hvilke tanker Roskilde Festival og det forskerhold de samarbejder med, gjorde sig og hvad de lærte af det. Og du får viden og inspiration til hvordan man kan arbejde og lære af shitstorms - og en konkret værktøjskasse med hjem. Det er også muligt at få den forskningsbaserede software med hjem, som Roskilde Festival benytter, så du kan arbejde videre derhjemme.

Udover Roskilde Festival vil der blive gennemgået flere eksempler fra andre kendte brands og set på hvordan de har håndteret shitstorms ved hjælp af datamonitorering og hvordan de kunne bruge det og lære af det.

Du møder:
• Professor Ravi Vatrapu, Center for business data analytics, CBS
• Kommunikationschef Christina Bilde, Roskilde Festival


Big Data er vor tids krystalkugle

I efteråret kører Kommunikation og Sprog i samarbejde med CBS’ nye Center for Business Data Analytics, tre arrangementer om big data. Dette er det første i rækken.

Big data er er en moderne krystalkugle, hvor man samler en stor mængde viden om sine kunder, medlemmer – eller sågar hele befolkningen – og bruger den viden i sine forretningsmæssige beslutninger, for eksempel til at forudse, hvordan folk vil agere i bestemte situationer. Det giver mulighed for at målrette sine budskaber, produkter eller services til det rette sted, på det rette tidspunkt.

Det kan man gøre meget godt med. Men man kan også gøre noget skidt med det.

Målet med det nye center er at gøre big data til et aktiv for danske virksomheder. Og målet med arrangementerne er desuden at give et indblik i, hvordan den nye måde at arbejde med data på får en massiv indvirkning på marketing- og kommunikationsarbejdet. Gamle dogmer bliver udfordret, der bliver behov for nye kompetencer, nye måder at arbejde på i hverdagen og der opstår nye måder at organisere sig på i virksomheden. Det påvirker ledelse, organisering og virksomhedens forretningsmodeller.

Der serveres snacks og forfriskninger.

Tilmelding er gratis.

Tilmeld dig her

The page was last edited by: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 09/02/2020