Invitation til workshop 27. februar 14-17: From Big Data to Big Business
I denne workshop har vi større fokus på forretningsmuligheder, samt en interessant case og gruppearbejde hvor man arbejder bl.a. med at identificere forskellige kompetencer i virksomheden. Professor Thomas Ritter er en af landets førende eksperter indenfor markedsstrategi, kundeindsigt og kunderelationer. Han vil diskutere hvordan virksomheder kan stille sig de rette spørgsmål og kan skabe innovative og profitable forretningsmodeller baseret på Big Data. Thomas præsenterer Big Datas ni kompetencer og deres forretningsimplikationer, og stiller skarpt på Big Datas forretningsmuligheder. Det er på tide at virksomheder starter at skabe radikalt nye forretninger baseret på Big Data. Erhard Nielsen, Consumer Insight Udviklingschef, præsenterer casen som handler om udvikling af big data analytics i Coop. Coop er Danmarks største detailvirksomhed. I Coop indsamler man i dag store datamængder gennem eksempelvis kasseapparater, smartphones og via nettet. Data om bl.a. salgsstatistikker og indkøbsvaner kan anvendes til at udforme sortimentet, sætte prisen og til at give gode tilbud baseret på analyser af købsadfærden. Og til at skabe værdi for samfundet, så kan analyse af Coops data bidrage til sundere madstil hos danskere.
Workshoppen er den 5. workshop i serien Hvordan skaber vi værdi med Big data. Workshoppen tilhører arbejdspakke 4 i projektet Fra Big Data til Big Business som er støttet af Industriens Fond. Se nærmere: http://www.industriensfond.dk/BigData-BigBusiness
TID OG STED: Mandag 27. februar kl. 14-17
Kilevej 14, lokale Ks43
2000 Frederiksberg
TILMELDING: Tj.itm@cbs.dk (sidst 24. februar)