Danske forfattere på det asiatiske marked
Professor Flemming Poulfelt udgiver bog på koreansk
En bog skrevet af to danskere, udgivet på engelsk forlag og netop udkommet på koreansk. Det er historien om bogen ”Discount Business Strategy – How the New Market Leaders Are Redefining Business Strategy”, som er skrevet af professor Flemming Poulfelt fra CBS og direktør Michael Moesgaard Andersen fra Andersen Advisory Group A/S.
End ikke forfatterne kan læse deres egne ord
Bogen udkom i 2006 på forlaget John Wiley & Sons, Ltd., og nu er de 306 sider altså på banen igen – denne gang fyldt med koreanske tegn, så end ikke forfatterne er i stand til at læse deres egne ord.
Det er til gengæld de koreansktalende ledere, konsulenter, studerende og undervisere.
Bogen undersøger, hvorfor og hvordan nogle virksomheder har formået at placere sig som vindere i markeder, hvor konkurrencen er meget intensiv. Deres koncept er at gennemføre en bevidst forretningsstrategi baseret på discount, så kunderne på den måde både får bedre og billigere produkter – en strategi, der er højaktuel på det koreanske marked. Bogen indeholder desuden en række anvisninger på, hvordan virksomheder kan eksekvere en discount strategi.
Forlag: Korea Price Information, Corp. 2007.