Pædagogisk fornyelse
To forskere på CBS modtager FUHUs undervisningspris
Lektor Peter Raahauge, Institut for Finansiering og lektor Martin Jes Iversen, Institut for Ledelse, Politik og Filosofi modtager FUHUs to undervisningspriser 2008. Hver pris er på 50.000 kroner, og prisoverrækkelsen finder sted ved årsfesten på CBS den 4. april.
Prisen gives til fastansatte forskere på CBS for en fremragende og ekstraordinær indsats i undervisningen med pædagogisk fornyende, innovativ tilrettelæggelse og gennemførelse af undervisningsforløb med særlig fokus på de studerendes læringsproces.
Modeller i excel
I indstillingen af Peter Raagauge står der blandt andet:
”Peter Raahauge har i faget Finansielle Modeller i Excel på cand. merc. udviklet et undervisningsforløb, der illustrerer den praktiske anvendelse af central finansieringsteori gennem modeller i excel. Faget kombinerer e-lectures og spørgetimer, hvor e-lectures er internetbaserede ”indspillede” forelæsninger, der gør det muligt for de studerende at tilegne sig teorier og excel modeller parallelt med, at den studerende selv arbejder med løsning af en række opgaver af forskellig sværhedsgrad.”
I indstillingen af Martin Jes Iversen lyder det blandt andet:
”Martin Iversen har gennem sin undervisning på det tre-kontinentale uddannelsesprogram GLOBE formået at skabe en ny og studenteraktiverende pædagogisk arbejdsform, der ikke blot skaber flotte indlæringsmæssige effekter men yderligere evalueres overordentligt positivt af de studerende”.
FUHU
Foreningen har til formål at fremme viden. FUHU bygger gennem viden bro mellem erhvervsliv og uddannelsesinstitutioner. Foreningen støtter forskning og udvikling inden for de merkantile uddannelser og deltager i uddannelsespolitisk arbejde som partner eller rådgiver.
Det var i øvrigt Foreningen for Unge Handelsmænds Uddannelse (nu FUHU), der i 1917 etablerede CBS.
Læs mere om FUHU
GLOBE
Global Learning Opportunities in Business Education (GLOBE) er en udvekslingsaftale mellem Copenhagen Business School, the Chinese University of Hong Kong og the Kenan-Flagler Business School.
Programmet blev iværksat i 2005.