Seminar "Eye-tracking on the edge"
Når en eye-tracker bliver indbygget i tablets åbner der sig nye muligheder for både interaktion og test. Seminaret viser, hvor teknologien er i dag - og din fantasi viser hvordan den kan udnyttes i fremtiden. Det danske firma The Eye Tribe har udviklet en low-budget eye-tracker, der fungerer sammen med tablets. Kom, se og hør deres syn på fremtidens eye-tracker. Få også indsigt i EyePad projektet, der har undersøgt brugen af nyheds-apps og målt visuel opmærksomhed med SMI eye-tracking glasses.
PROGRAM
Introduktion ved Jesper Clement - Forskningen og mulighederne på Center for Decision Neuroscience, Department of Marketing, CBS
EyePad-projektet ved Peter From - Projektets baggrund, forløb og resultater
Low budget eye-tracking ved Sune Alstrup - Mulighed for fremtiden når eye-tracking bliver integreret i alle tablets.
SPEAKERS
Jesper Clement har gennem de sidste 10 år forsket i forbrugernes visuelle opmærksomhed og adfærd. Han er en af de ledende kræfter i CDN - Center for Decisions Neuroscience, Department of Marketing, CBS.
Peter From planlægger og gennemfører på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole DMJX, og han gennemfører kurser med The Poynter Institute for skandinaviske journalister og medieledere.
Sune Alstrup har sammen med tidligere kolleger fra IT-Universitetet i København starter firmaet The Eye Tribe. De fik i dette forår prisen "Most Innovative Company" på teknologikonferencen South by Southwest i Texas
Arrangementet finder sted:
Onsdag d. 30. april, 16:00 til 18:00 på CBS,
Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg, Aud. SPs16
Arrangementet er gratis for medlemmer af innovationsnetværket