Den nye generation i dansk mode
Kan vi tale om en ny generation i dansk mode?
En række forhold og udviklinger i de senere år – f.eks krisens effekt på kredit- og finansieringsvilkår, vækstmulighederne i fjerne markeder, et presset detail-led, den vedvarende digitale revolution, samt global produktion og sourcing – har i hvert fald ændret betingelserne for dansk mode fundamentalt og uigenkaldeligt. Dette stiller krav til nytænkning og nye kompetencer blandt modeiværksættere -og vækstvirksomheder, og ikke mindst skarpere fokus på det forretningsmæssige. I en serie af workshops over det næste halve år, vil vi udforske vilkårene og muligheder for den nye generation i dansk mode igennem at samle og dele modevirksomheders og andre brancheaktørers erfaringer og viden, og skabe et forum for samarbejde og kompetenceudvikling, der kan være med til at skabe bedre betingelser og nye muligheder for dansk mode.
Den første workshop tegner et billede af modebranchens økonomiske og finansielle situation, herunder de udfordringer iværksætter -og vækstvirksomheder inden for mode står overfor, i forbindelse med finansiering og samarbejde med pengeinstitutter og investorer.
Seminaret afholdes på Kilen i lokale KS043 i tidsrummet 08.30 - 12.30
Kontaktperson: Fabian Csaba, Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse